Program Hakkında Bilgi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müzikoloji ve Müzik Teorisi Anabilim Dalına bağlı Müzikoloji ve Müzik Teorisi Doktora Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıya çıkarılmıştır.
Program, müzikoloji ve müzik teorisi alanında yapılan bilimsel çalışmaları disiplinlerarası perspektifte değerlendirebilecek çağdaş bir eğitim sistemi çerçevesinde yapılandırılmıştır. Yurtdışında bu alanda eğitim veren üniversitelerle işbirliği içerisinde ortak programlar açılması ve üniversitelerarası değişim programlarına imkan sağlanması hedeflenmektedir
Programın web sayfası için tıklayınız.
Kayıt Kabul Şartları
2020-2021 Güz Dönemi Uygulanan Başvuru Şartları ALES şartı aranmamaktadır. Müzikoloji ve Müzik Teorisi Doktora Programı başvuru koşulları için İstanbul Teknik Üniversitesi senatosunun ve Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün belirlediği kriterler uygundur. Yabancı dil belgesi, En az 1000 kelimelik, yüksek lisans tezinin sonuçlarını anlatan bir yazı, En az 1000 kelimelik, çalışma önerisi içeren bir niyet mektubu, minimum 2 adet Referans Mektubu, En az 1000 kelimelik, yüksek lisans tezinin sonuçlarını anlatan bir yazı, özgeçmiş ve adayın çalışmalarının yer aldığı dosya. Yüksek Lisans tezi, İTÜ içinden bir öğretim üyesinin doktora çalışmasını birlikte yürütmeyi kabul ettiğine dair bir mektup.
Lisansüstü Eğitim ve Öğretime Yönetmeliği Senato Esasları
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
1. Doktora programımızın mezunları müzikoloji ve müzik teorisi ile ilgili bilgi üreten alanlarda tercih edilirler.
2. Mezunlarımız üniversitelerde müzikoloji ve müzik teorisi alanlarında (alt alanları olan tarihsel, sistematik ve etnomüzikoloji alanlarında) kariyer yapma olanağına erişirler.
3. Mezunlarımız üniversitelerin ilgili birimlerinde, müzikoloji ve müzik teorisini içeren kuram ve uygulamaları hayata geçiren üniversite ve kurumlarda çalışırlar.
4. Mezunlarımız, müzikoloji ve müzik teorisine ilişkin yaklaşımla veri toplama, veri analizi gibi teknik konumlar veya danışmanlık pozisyonlarında görev üstlenirler.
5. Mezunlarımız Türkiye’nin kültürel kaynak zenginliğini yeni yarattığı bilimsel projelerle ortaya çıkarabilirler.
6. Mezunlarımız Türkiye’nin müzikoloji ve müzik teorisi alanında gereksinim duyduğu metot ve araştırmaları sahiplenerek, yeni sonuçlar ortaya çıkarabilirler.
7. Mezunlarımız müzikoloji ve müzik teorisi alanındaki uluslararası araştırmaları dilimize kazandırabilirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir
Başarı derecesi | Başarı notu | Katsayı |
Mükemmel | AA | 4.00 |
Çok İyi | BA | 3.50 |
İyi | BB | 3.00 |
İyi – Yeterli | CB | 2.50 |
Yeterli | CC | 2.00 |
Başarısız | FF | 0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
http://www.sis.itu.edu.tr/tr/yonetmelik/lu_esaslar.html
Kazanılan Derece ve Unvan
Derece : Doktora Unvan : Doktora
Program İstihdam Olanakları
Müzikoloji ve Müzik Teorisi Doktora programı mezunları, müzik bilimcisi ve müzik teorisyeni olarak atıldıkları hayatlarında, araştırmacı, akademisyen, eğitimci, müzik yazarı, müzik eleştirmeni, program yapımcısı, danışman vb. görevlerde bulunabilirler.
İstatistikler
Mezun İstatistikleri
Yıl | Mezun Sayısı |
2013 | 4 |
2014 | 6 |
2015 | 4 |
2016 | 3 |
2017 | 3 |
2018 | 2 |
2019 | 3 |
Program Çıktıları
P.Ç.1 Mesleki anlamda çağdaş gelişmelere paralel olarak derinlemesine bilgiye sahip olma, edindiği bilgileri yaratıcılık faktörünü de katarak uygulamada nasıl kullanılabileceğini bilme (Bilgi).
P.Ç.2 Müzikoloji ve müzik teorsi alanında disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme; yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme (Bilgi-Beceri).
P.Ç.3 Müzikoloji ve müzik teorsi alanında yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirip kullanarak araştırma yapma, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme becerisini geliştirerek sonucu bilimsel rapor halinde sunma ve savunabilme (Beceri).
P.Ç.4 Bilimsel ve sanatsal alanda, alanı ile ilgili özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme, özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme ve en az birer adet bilimsel makaleyi hakemli dergilerde yayınlama veya bildiri olarak sunarak ülkesini en iyi şekilde temsil edebilmek (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
P.Ç.5 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak müzikoloji ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme (Öğrenme Yetkinliği)
P.Ç.6 Uluslararası platformlarda, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanarak, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme, alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
P.Ç.7 Çağın gerektirdiği en yeni tekniklerle donanıp, Türk müzikolojisi ve Türk Müziği alanındaki yenilikleri takip edebilmek, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme (Alana Özgü Yetkinlik).
P.Ç.8 Alanındaki bilimsel, teknolojik sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme ve Türkiye’nin Türk müziği alanında gereksinim duyduğu metot ve araştırmaları sahiplenerek, yeni sonuçlar ortaya çıkarabilmek (Alana Özgü Yetkinlik).
P.Ç.9 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme Tarihsel mirasımızı kökten kopmadan koruyarak araştırmalar yoluyla gelecek nesillere aktarılmasını sağlayabilmek ve yerel zenginliklerimizi ortaya çıkarmak amacıyla saha araştırmaları yapabilmek (Alana Özgü Yetkinlik).
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
P.Ç.1 P.Ç.2 P.Ç.3 P.Ç.4 P.Ç.5 P.Ç.6 P.Ç.7 P.Ç.8 P.Ç.9 |
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Alanındaki ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibidir.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
2-Sanat ve tasarımı sosyal, kültürel, artistik, politik ve ekonomik çerçevedeki yerini tartışacak ve yönlendirecek düzeyde kavrar.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
3-Disiplinlerarası etkileşimi yeni kuram ve sentezlere ulaşabilecek düzeyde kavrar.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Alanıyla ilgili bilginin ve/veya yaratıcı uygulamanın gelişimine katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
2-Sanatsal üretim konusunda deneysel ve yaratıcı süreçler yoluyla yenilikçi araştırma yöntemleri geliştirip belgeler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Sanat ve bilim değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte özgün yapıt üretir ya da yorumlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
2-Grup projelerini planlayıp yönetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Alanıyla ilgili sorunları belirleyip yorum yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
2-Alanıyla ilgili çözüm üretici yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
3-Sanatın ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Özgün yapıtları yoluyla toplumla iletişim kuracak donanıma sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
2-Sanat yapıtlarının iletişim araçları yoluyla tanıtımı sürecini yönetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 |
3-Görüşlerini, alanının uzmanlarına etkin bir şekilde aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9 |
4-Alanıyla ilgili akademik tartışmaları başlatıp yönetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
5--En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: C1 Düzeyi).
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek sanata ve / veya bilime katkı sağlar.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9 |
2-Alanıyla ilgili konularda akademik öğretme, değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin şekilde kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
3-Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecine katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |
4-Sanatın topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 |