Kimya-Metalurji Fakültesi 'ne bağlı Biyomühendislik (UOLP-Uluslararası Saraybosna Üniversitesi) Uluslararası Ortak Lisans Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
Biyomühendislik, biyolojik sistemlerin tasarımı, yapımı ve analizinde mühendislik ilkelerini uygulamaya odaklanmış ve bunun için, matematik, kimya, fizik, biyoloji, tıp ve mühendisliği birleştiren çok disiplinli bir eğitimdir. Biyo, yani yaşamın olduğu her alanda yer alan biyomühendisler tıp, genetik, gıda, tarım, çevre ve enerji gibi ana sektörlerde önemli bir role sahiptirler. Klonlamadan yapay organ üretimine kadar çeşitli temel keşiflerde biyomühendisler yer almıştır.
Fakültemizde 2024 yılında açılmış olan Biyomühendislik Programı, İstanbul Teknik Üniversitesi ile Uluslararası Saraybosna Üniversitesi (IUS) arasında yıl paylaşımı esasına dayalı, uluslar arası düzeyde Biyomühendisler yetiştirmeyi amaçlayan YÖK onaylı, çift diplomalı ve ücretli bir Uluslar Arası Ortak Lisans Programıdır.
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler İstanbul Teknik Üniversitesi Biyomühendislik Programı Lisans diploması ve Uluslararası Saraybosna Üniversitesi Biyomühendislik Programı Lisans diplomasını birlikte alırlar.
UOLP 1. (birinci) ve 4. (dördüncü) akademik yılları IUS’ta, 2. (ikinci) ve 3. (üçüncü) akademik yılları ise İTÜ’de gerçekleştirilecektir. Programın öğrenim dili İngilizcedir ve programa başlayabilmek için TOEFL IBT 79 ve üstü puan almış olmak gerekmektedir. Dil yeterliliğini sağlayamayanlar, bir yıl süre ile Uluslararası Saraybosna Üniversitesi’ nde İngilizce hazırlık okuluna devam ederler.
Programın web sayfası için tıklayınız.
Program Profili (Amaç)
Tüm UOLP öğrencileri ortaklaşa ve eş zamanlı verilecek olan diplomaları almaya hak kazanmak için hem IUS hem de İTÜ’nün koşullarını yerine getirmek zorundadırlar. Diplomada yer alacak derece unvanları aşağıdaki gibi belirlenmiştir: İTÜ’den “Biyomühendislik Alanında Lisans Derecesi” IUS’dan “Biyomühendislik Alanında Lisans Derecesi”.
Kayıt Kabul Şartları
İstanbul Teknik Üniversitesi Çift Diplomaya Yönelik Uluslararası Ortak Lisans Programları Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 4. Maddesi göz önünde bulundurularak kabul işlemi yapılmaktadır.
Öğrenci kabulü ve kesin kayıtlar
MADDE 4 - (1) Uluslararası programa kabul edilmek için; lisans öğrenimiyle ilgili Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonucuna göre programa yerleştirilmiş olmak ve başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı bulunmamak gerekir. Uluslararası programa kabul edilebilmek için, bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde belirtilen yabancı dil koşulunun sağlanması gerekir.
(2) Uluslararası programda okumak üzere ortak üniversiteye başvuran ve aranan koşulları sağlayan yabancı uyruklu öğrencilerden, ortaöğretimlerinin tamamını vatandaşı oldukları ülkede tamamlayanlar, İTÜ Yönetim Kurulunun belirlediği kontenjanlar dahilinde, ÖSYM tarafından yapılan sınav koşulu aranmadan, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) onayı ile aynı zamanda İTÜ'ye de kayıt olmaya hak kazanırlar.
(3) Ancak, yurt dışında yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrencilerin, başvurularını doğrudan ortak üniversiteye yapmış olsalar bile, uluslararası programa kabul edilebilmeleri için, bu programa ilgili mevzuat hükümlerinde öngörülen şartları sağlayarak yerleştirilmiş olmaları zorunludur.
(4) Kesin kayıt tarihi, istenilen belgeler ve uyulacak esaslar İTÜ Yönetim Kurulunca belirlenerek ilan edilir. İTÜ'ye kayıt işlemlerini tamamlayan öğrenci, bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde belirtilen yabancı dil koşulunu sağlamışsa İTÜ'de ders almaya, sağlamamış ise İTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıfındaki derslere başlar. Ancak derslere başlamış olmasına karşın, vize koşulunu sağlamaması durumunda İTÜ öğrencisi olma niteliğini kaybeder.
(5) Öğrenci ortak üniversite tarafından istenen bütün belgeleri yine ortak üniversitenin belirlediği tarihe kadar hazırlamak ve göndermekle yükümlüdür. Öğrenci, kabul belgesi her iki kurum tarafından onaylandıktan sonra uluslararası programın öğrencisi olur. Öğrenci tüm diğer koşulları sağlamış olsa dahi, ortak üniversitede ders almaya başlayacağı tarihe kadar ilgili ülke için vize alamadığı takdirde, uluslararası programla ilgili tüm haklarından vazgeçmiş kabul edilir.
Program Öğrenme Ortamları
Uluslararası Saraybosna Üniversitesi(IUS), 2003 yılında kurulmuştur. Mevcut durumda Uluslararası Saraybosna Üniversitesi´nde farklı kıtalardan dünyanın yaklaşık 47 ülkesinden lisans, yüksek lisans, doktora olmak üzere her seviyede toplam 2000 kadar öğrencisi bulunmaktadır.
Eğitimi Geliştirme Vakfı tarafından 2003 yılında kurulmuş olan IUS Bosna-Hersek’in en prestijli vakıf üniversitedir. IUS, farklı milletler ve kültürler arasındaki eğitim bağlarının pekiştirilmesi amacıyla üniversite eğitimi vermek üzere, kar amacı gütmeyen bir kurum olarak kurulmuştur. Beş Fakültesindeki uzman akademisyen kadrosuyla lisans ve lisansüstü programlarında eğitim veren IUS, Ulusal Yüksek Öğrenimin Gelişimi ve Kalite Güvencesi Kurumu (HEA) tarafından tanınmakta olup, Bosna-Hersek’teki Ulusal Akrediteli Yüksek Öğrenim Kurumları Kütüğü’nde yer almaktadır. IUS aynı zamanda Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) ortak üyesidir. IUS’un altı programı AQ Avusturya tarafından uluslararası seviyede akreditasyon almıştır.
IUS İngilizce Dil Okulu (ELS) kısa bir süre önce uluslararası tanınırlığa sahip Avrupa merkezli bir akreditayon kuruluşu olan EAQUALS (Evaluation and Accreditation of Quality Language Services) tarafından akredite edilmiştir. IUS İngilizce Dil Okulu, tüm Balkanlarda EAQUALS tarafından verilen bu uluslararası akreditasyonu kazanan ilk üniversite İngilizce hazırlık programı olmuştur.
Program Ücretleri
Son Beş Yıla Ait YKS Kontenjanı, Öğrenci Başarı Sırası, Taban ve Tavan Puanı
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı, Önşartlar ve Denklikler
Ders Bilgisi
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
Biyomühendislik Bölüm Mezunları:
1. Biyomühendislik alanında ulusal ve uluslararası kurumlarda mesleki yeteneklere, temel güncel teknik bilgiye ve mühendislik yeteneklerine sahiptir.
2. Mühendislik problemlerine sürdürülebilir çözümler getiren, eleştirel, yaratıcı ve bağımsız düşünerek öncü roller üstlenen kişilerdir.
3. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alarak etik sorumluluğu kabullenir.
4. Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavramış olarak kendini sürekli geliştirir.
Ölçme ve Değerlendirme
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 20. Madde, 21. Madde, 22. Madde, 23. Madde, 24. Madde ve 25. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
Notlar ve işaretler
MADDE 20 –
(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC+), (DC), (DD+) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
d) M: Üniversite tarafından muaf tutulan dersler için kullanılan notu ifade eder. Bu dersler ağırlıklı genel not ortalamasına katılmaz.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.
(4) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
|
Harf Notu |
Başarı Notu |
Mükemmel |
AA |
4.00 |
Çok iyi üzeri |
BA+ |
3.75 |
Çok iyi |
BA |
3.50 |
İyi üzeri |
BB+ |
3.25 |
İyi |
BB |
3.00 |
Orta Üzeri |
CB+ |
2.75 |
Orta |
CB |
2.50 |
Yeterli üzeri |
CC+ |
2.25 |
Yeterli |
CC |
2.00 |
Koşullu-geçer |
DC+ |
1.75 |
Koşullu-geçer |
DC |
1.50 |
Koşullu-geçer |
DD+ |
1.25 |
Koşullu-geçer |
DD |
1.00 |
Başarısız |
FF |
0.00 |
Vizesiz başarısız |
VF |
0.00 |
Gözetim listesi
MADDE 21 –
(1) Aşağıda gösterilen öğrenciler gözetim listesine alınır:
a) Birinci ve ikinci sınıfta olup herhangi bir yarıyıl sonunda ağırlıklı genel not ortalamaları 1.80’in altında olan öğrenciler,
b) Üçüncü sınıfta olup ağırlıklı genel not ortalamaları 1.90’ın altında olan öğrenciler,
c) Dördüncü sınıfta olup ağırlıklı genel not ortalamaları 2.00’ın altında olan öğrenciler.
(2) Gözetim listesine alınan öğrencilerin bir yarıyıldaki kredi yükü en fazla 18 olabilir. Bu öğrenciler, açıldığı takdirde, daha önce başarısız oldukları, şartlı başardıkları ve/veya ön şartlarını sağladıkları dersleri yarıyıl gözetmeksizin alabilirler. Gözetim listesinde iken ağırlıklı genel not ortalamalarını belirtilen düzeylerin üzerine çıkartan öğrenciler normal statüde öğrenimlerine devam ederler.
(3) Kayıtlı bulunulan yarıyıl sonu itibariyle ağırlıklı genel not ortalaması belirlenirken, alt yarıyıllardan alınamayan derslerle, 17 nci maddenin ikinci ve üçüncü fıkrası uyarınca öğrencinin çekildiği dersler ağırlıklı not ortalamasına katılmaz.
Ağırlıklı genel not ortalamasının yükseltilmesi
MADDE 22 –
(1) Genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci, bu Yönetmeliğin 14 üncü maddesinde belirtilen hükümler saklı kalmak koşulu ile daha önce alıp başardığı dersleri tekrar alabilir. Bu dersler için son alınan notlar geçerlidir. Öğrencinin Üniversitede aldığı derslerin bütün notları ve işaretleri öğrenim belgesinde gösterilir.
(2) Öğrenciler AA notu ile geçtikleri dersleri tekrar edemezler.
Değerlendirme
MADDE 23 –
(1) Derslere %70, laboratuvar ve atölye gibi bağımsız uygulamalı derslere en az %80 oranında devam zorunludur. Senato tarafından belirlenen ders başarı ölçme ve değerlendirme esaslarına uygun şekilde, bölümün önerisi, fakülte/konservatuvar kurulunun onayı ile belirlenerek açıklanmış olan yarıyıl içi başarı notunu ve devam koşulunu sağlayan öğrenci yarıyıl sonu sınavına girer
(2) Yarıyıl sonu sınavı yapılmayan ve sadece yarıyıl içi çalışmasına bağlı olarak başarı notu verilen dersler ilgili bölüm başkanlığı tarafından belirlenir ve ilan edilir.
(3) Yarıyıl içi başarı notu; yarıyıl içinde yapılan çalışmaların, ödevlerin, projelerin, ara sınavların, kısa sınavların ve benzeri faaliyetlerin ağırlıklı ortalamasıdır. Yarıyıl başında, dersin yarıyıl içi başarı notunun ne olacağı ve ağırlıklı hesaplama değerleri ders müfredat formu üzerinde gösterilmek zorundadır. Öğretim elemanı, yarıyıl içi başarı notlarını ve yarıyıl sonu sınavına giremeyecek öğrencilerin listesini akademik takvime göre ilan eder.
(4) Bir dersin başarı notu; yarıyıl içi başarı notu ve yarıyıl sonu sınav notunun bağıl not sistemi ile değerlendirilmesi sonucu oluşur. Hem yarıyıl içi başarı notu hem de yarıyıl sonu sınavının ders başarı notuna katkısı bölüm başkanlığı tarafından yarıyıl başında ders müfredat formu aracılığı ile ilan edilir.
(5) Bir dersin yarıyıl içi başarı koşulunu yerine getiremeyen öğrenci, bu dersten VF harf notu alır ve yarıyıl sonu sınavına giremez. Bir dersten VF harf notu alarak başarısız olan öğrenci, o dersi tekrar almak ve yarıyıl içi başarı koşullarını sağlamak zorundadır.
(6) Yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olamaz. Gerekli görülen hallerde ilgili kurul kararı ile bu oranlar değiştirilebilir.
(7) Öğrencilerin bir dersteki başarı durumunu gösteren liste, akademik takvimde ilan edilen tarihe göre öğretim elemanı tarafından açıklanır. İlgili yönetim kurulu gerektiğinde bir dersin öğretim elemanından, dersle ilgili başarı durumunu yeniden değerlendirmesini isteyebilir. Yarıyıl içi ve yarıyıl sonu not dağılımlarının başarı durumu değerlendirme istatistikleri dersin öğretim elemanı tarafından ilgili bölüm başkanlığına o yarıyılın sonunda akademik takvimde ilan edilen tarihe göre teslim edilir.
(8) Ağırlıklı genel not ortalaması en az 2,00 olan, bir yarıyıl sonunda o yarıyılda en az 18 kredi ders almış ve başarmış öğrenci ile en az sürede mezun durumuna gelmiş olan öğrenci, sadece mezun olduğu yarıyılda kredi limiti aranılmadan aşağıda belirtilen şekilde değerlendirilir:
a) Yarıyıl sonu not ortalaması 3,00-3,49 arasında olan “Onur”,
b) 3,50-4,00 arasında olan “Yüksek Onur”,
öğrencisi olarak tanımlanır. Bu değerlendirmeler not belgesinde yarıyıl bazında belirtilir. Herhangi bir yarıyılda not belgesinde FF veya VF bulunan öğrenci not ortalaması yeterli olsa bile o yarıyılda “Onur” veya “Yüksek Onur” öğrencisi olamaz.”
Mazeretler
MADDE 24 –
(1) Mazeretlerin kabulü ile ilgili olarak Senato tarafından belirlenen esaslarda tanımlanan istisnai durumlarda, yarıyıl içi sınavlarına geçerli mazeretleri nedeniyle giremeyen öğrenciler, mazeretlerinin kabul edilmesi halinde mazeret sınavına alınırlar. Öğrencilerin mazeretli sayılmasına Senato tarafından belirlenen esaslara uygun olarak, ilgili yönetim kurulu tarafından karar verilir. Bu durumda olan öğrencilerin mazeretli olduğu yarıyıl içi sınav notu mazeret sınavından aldığı nottur.
(2) Mazeretleri nedeniyle yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciler mazeretlerinin bitimini izleyen beş iş günü içinde ilgili fakülteye başvururlar. Geçerli mazeretlerini, Senatonun belirlediği esaslara uygun olarak belgelendiren ve mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrenciler, yarıyıl sonu sınavlarını izleyen hafta içerisinde yapılacak yarıyıl sonu mazeret sınavına girebilirler. Mazeretlerin kabulünün takdiri ilgili yönetim kuruluna aittir.
Yarıyıl sonu sınav dönemi
MADDE 25 –
(1) Her yarıyıl sonunda bir sınav dönemi vardır. Sınav dönemi içinde ilgili yönetim kurulunca kabul edilecek nedenlerle sınavı yapılamayan dersler için o sınav dönemine süre eklenir.
(2) Arazi üzerinde yapılması gereken derslerle, sınava girme hakkı bir arazi çalışmasının sonucuna bağlı olan derslerin sınavları arazi çalışmalarının bitiminde de yapılabilir. Bitirme tasarım projesi sınavı/bitirme ödevi, yarıyıl sonu veya yaz öğretimi sonu sınav dönemlerinde veya onu izleyen hafta içinde yapılır.
Staj
Bu programda toplam 20 Gün zorunlu staj bulunmaktadır.
Mezuniyet Koşulları
İstanbul Teknik Üniversitesi Çift Diplomaya Yönelik Uluslararası Ortak Lisans Programları Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 20. Maddesi göz önünde bulundurularak mezuniyet işlemleri yapılmaktadır.
Öğretimi bitirme
MADDE 20 - (1) Bağlı bulunduğu programın öğretim planında yer alan zorunlu derslerle, yine programda öngörülen toplam krediyi sağlayacak şekilde seçmeli dersleri alan ve başaran, ağırlıklı genel not ortalamasını her iki üniversitenin öngördüğü sınırların üstüne çıkartmış, İTÜ için 2.00 ve her iki üniversite tarafından belirlenen bütün çalışmaları yapmış öğrenciler, öğrenimlerini bitirmiş sayılır ve kendilerine bu Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde belirtilen diplomalar verilir.
Diploma
MADDE 24 - (1) Uluslararası programı, bu programın yürütüldüğü her iki üniversitenin tüm gereklerini yerine getirerek başarıyla tamamlamış olan öğrenciler İTÜ ve ortak üniversiteden birer diploma veya her iki üniversitenin ortak hazırladığı tek bir diploma almaya hak kazanırlar.
(2) Uluslararası programı başarıyla tamamlayanlara İTÜ'de program adı ve varsa fakülte adı da açıklanmak suretiyle, İTÜ lisans diploması verilir. Öğrenimlerini başarı ile tamamlayan öğrenciler, aynı zamanda ortak üniversitenin ilgili programının diplomasını da alırlar.
Diploma, Diploma Defteri, Sertifika İle Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge
Kazanılan Derece ve Ünvan
Derece : Lisans Ünvan : -
Program İstihdam Olanakları
Biyomühendisler akademik kariyerin yanı sıra, sağlık, medikal cihaz, ilaç, tarım, gıda, çevre gibi endüstriyel alanlarda, üretim, AR-GE, kalite kontrol, pazarlama gibi birimlerde çalışabilirler.
Mezun Sayısı
Mezun bulunmamaktadır.
Program Çıktıları
PÇ1 Mühendislik, temel bilimler ve matematik temel ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
PÇ2 Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı ile küresel düzeydeki kültürel, sosyal, çevresel, ekonomik faktörleri ve kalite bilincini göz önüne alarak, belirtilen ihtiyaçları karşılayacak çözümler üretebilmek için mühendislik tasarımı uygulama becerisi
PÇ3 Farklı kesimlerden oluşan dinleyiciler ile etkin iletişim kurma becerisi
PÇ4 Mühendislik ortamlarında, etik ve mesleki sorumlulukların bilincinde olma ve mühendislik çözümlerinin küresel düzeyde ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamda yaratacağı etkileri göz önüne alan, bilinçli karar verme becerisi
PÇ5 Üyelerinin hep birlikte, liderlik yapabildiği, katılımcı ve kapsayıcı bir ortam yaratabildiği, hedefler belirleyebildiği, görev planı yapabildiği ve hedefleri karşılayabildiği bir takımda, etkin olarak çalışma yürütme becerisi
PÇ6 Uygun deney geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ile vargılara ulaşabilmek için mühendislik muhakemesi kullanma becerisi
PÇ7 Uygun öğrenme stratejileri kullanarak, ihtiyaç duyulan yeni bilgileri elde etme ve uygulama becerisi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
|
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
3-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
4-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
5-Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 |
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 |
2-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
3-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
4-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
5-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
6-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
7-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 |
3-Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
4-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
5-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 |
2-Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 |
3-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
Yükseköğretim Program Atlası
Program Koordinatörü