Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Çevre Mühendisliği Anabilim Dalına bağlı Çevre Bilimleri, Mühendisliği ve Yönetimi Doktora Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
Çevre Bilimleri, Mühendisliği ve Yönetimi Programı, Çevre Mühendisliği Bölümü'ndeki iki lisansüstü programdan biridir. Bu program, 1973 yılında başlamış olup, 49 yıllık bir birikim ve tecrübeye sahiptir. Programın, 45 civarındaki uluslararası üne sahip öğretim üyesi ve 20 civarındaki araştırma görevlisi ile önemli bir araştırma-geliştirme ve eğitim potansiyeli mevcuttur. Akademik kadro çok sayıda büyük ölçekli ulusal ve uluslararası araştırma projesi gerçekleştirmiş olup, halen birçok proje yürütülmektedir. Doktora aşamalarındaki öğrenciler hem araştırma projelerinde görev alabilmekte, hem de tez çalışmalarını yürütebilmektedirler.
Programın web sayfası için tıklayınız.
Program Profili (Amaç)
Çevre Bilimleri, Mühendisliği ve Yönetimi Programı, Çevre Mühendisliği Bölümü'ndeki iki lisansüstü programdan biridir. Bu program, 1973 yılında başlamış olup, 49 yıllık bir birikim ve tecrübeye sahiptir. Programın, 45 civarındaki uluslararası üne sahip öğretim üyesi ve 20 civarındaki araştırma görevlisi ile önemli bir araştırma-geliştirme ve eğitim potansiyeli mevcuttur. Akademik kadro çok sayıda büyük ölçekli ulusal ve uluslararası araştırma projesi gerçekleştirmiş olup, halen birçok proje yürütülmektedir. Doktora aşamalarındaki öğrenciler hem araştırma projelerinde görev alabilmekte, hem de tez çalışmalarını yürütebilmektedirler.
Programın eğitim amaçları; su kirlenmesi kontrolü ve yönetimi, su ve atıksu arıtımı teknolojileri, endüstriyel kirlenme kontrolü ve yönetimi, arıtma tesisleri tasarımı ve işletilmesi, tehlikeli atık kontrolü ve yönetimi, katı atık ve arıtma çamurlarının kontrolü ve yönetimi, hava kirlenmesi kontrolü ve yönetimi, besi maddesi giderimi ve geri kazanım uygulamaları, su ve atıklardan geri kazanım uygulamaları, su kalitesi ve bütünleşik havza yönetimi ile döngüsel ekonomi ve sürdürülebilirlik gibi çok geniş bir araştırma yelpazesinde profesyonel ahlak anlayışı olan, çevre bilimleri ve teknolojileri konusunda uluslararası ölçekte itibara sahip, alanlarında deneyimli, ulusal ve uluslararası düzeyde çevresel problemleri tanımlayabilen ve bu problemlere çözümler üretebilen, bilime destek sağlayan, evrensel ölçekte araştırma projelerinde deneyimi olan, süreklilik çerçevesinde çevreyi korumak için gerekli politikaları kullanabilen araştırmacı ve uzman yüksek mühendisler yetiştirmektir.
Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi : 2024-2025 Bahar Dönemi
Başvuru Tarihleri : 06.12.2024 09:00:00 - 03.02.2025 17:00:00
Uygulanan Başvuru Şartları (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin) ALES Sayısal Puanı minimum 75 olmalıdır (eski sistem GRE Quantitative minimum 700, yeni sistem GRE Quantitative minimum 155 ). Minimum yüksek lisans mezuniyet not ortalaması 3.00/4 (76.66/100) olmalıdır. Lisanstan Doktoraya başvuru yapmak isteyenler için minimum lisans ortalaması 3.25/4 (82.5/100) olmalıdır. Tüm Mühendislikler, Mimarlık, Peyzaj Mimarlığı, Şehir ve Bölge Planlama mezunları başvurabilir. Çevre mühendisliği dalı dışından gelen adaylar program yürütme kurulunun uygun gördüğü bir yıllık bilimsel hazırlık programına tabi tutulmaktadır. Çevre mühendisliği dalı dışından gelen adaylar için kontenjan en fazla 3 kişidir.
Kontenjanı (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin): 6
Uygulanan Başvuru Şartları (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin) ALES Numerical must be minimum 75 (old system GRE Quantitative minimum 700, new system GRE minimum 155 ). Graduate GPA must be minimum 3.00/4 (76.66/100). Minimum GPA from undergraduate to doctorate must be 3.25/4 (82.5/100). Graduation must be All Engineering, Architecture, Landscape Architecture, Urban and Regional Planning. Candidates except from environmental engineering are subject to one-year scientific preparation program that is deemed appropriate by the executive branch of program. For the applicants from other than environmental engineering, the quota is maximum 3 people.
Kontenjanı (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin): 3
Başvuru Sayfası Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
Program Öğrenme Ortamları
Çevre Bilimleri, Mühendisliği ve Yönetimi Doktora Programı kapsamındaki dersler gündüz saatlerinde yapılmakta olup, tüm öğrenciler tam zamanlı olarak programa kayıtlıdır. İkinci öğretim, uzaktan veya web tabanlı eğitim sunmamaktadır. Ancak, üniversite yönetim kurulu tarafından belirlenen bazı dersler çevrimiçi olarak İTÜ'de verilmektedir.
İTÜ'deki eğitim dönem sistemi üzerine kuruludur ve her akademik yıl, Güz ve Bahar dönemleri ile isteğe bağlı olarak Temmuz-Ağustos aylarını kapsayan Yaz Okulundan oluşur. Güz ve Bahar dönemleri, final sınavlarına ayrılan iki hafta hariç, her biri 14 haftadır. Yaz Okulu dersleri genellikle öğrenci talebine ve bölüm onayına bağlı olarak sunulmaktadır. Bu dersler, haftalık ders saatlerinin artırıldığı yoğun bir programla yedi hafta (bazı durumlarda beş ila altı hafta) süresince verilmektedir.
Çoğu derste eğitim araçları web tabanlı araçlarla geliştirilmiştir. İTÜ, akademisyenler ve öğrenciler için elektronik bir öğretim ve öğrenim ortamı sağlayan “NINOVA” adlı web tabanlı bir e-öğrenme platformunu desteklemektedir. Öğrenciler, derslerine ait ödevlere, duyurulara, yoklama bilgilerine, ders kaynaklarına ve tartışma panolarına erişebilirler. Ayrıca, platform üzerinden çevrimiçi ders oturumlarına (örn. Zoom veya Teams) ait bağlantılara ulaşabilir ve duyurular otomatik olarak öğrencilerin e-posta adreslerine iletilir.
Çevre Bilimleri, Mühendisliği ve Yönetimi Doktora programı kapsamındaki dersler, ağırlıklı olarak Ayazağa Kampüsü'ndeki İnşaat Fakültesi binasında yapılmaktadır. Ancak, isteyen öğrenciler bazı seçmeli derslerini diğer yüksek lisans ve doktora programlarından alma imkanına sahiptirler. Bu durumdaki öğrenciler, Ayazağa Kampüsü'nün yanı sıra Gümüşsuyu, Taşkışla ve Tuzla kampüslerinden de ders alabilmektedir.
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
Programın eğitim amaçları; su kirlenmesi kontrolü ve yönetimi, su ve atıksu arıtımı teknolojileri, endüstriyel kirlenme kontrolü ve yönetimi, arıtma tesisleri tasarımı ve işletilmesi, tehlikeli atık kontrolü ve yönetimi, katı atık ve arıtma çamurlarının kontrolü ve yönetimi, hava kirlenmesi kontrolü ve yönetimi, besi maddesi giderimi ve geri kazanım uygulamaları, su ve atıklardan geri kazanım uygulamaları, su kalitesi ve bütünleşik havza yönetimi ile döngüsel ekonomi ve sürdürülebilirlik gibi çok geniş bir araştırma yelpazesinde profesyonel ahlak anlayışı olan, çevre bilimleri ve teknolojileri konusunda uluslararası ölçekte itibara sahip, alanlarında deneyimli, ulusal ve uluslararası düzeyde çevresel problemleri tanımlayabilen ve bu problemlere çözümler üretebilen, bilime destek sağlayan, evrensel ölçekte araştırma projelerinde deneyimi olan, süreklilik çerçevesinde çevreyi korumak için gerekli politikaları kullanabilen araştırmacı ve uzman yüksek mühendisler yetiştirmektir.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
|
Harf Notu |
Katsayı |
Mükemmel |
AA |
4.00 |
Çok iyi üzeri |
BA+ |
3.75 |
Çok iyi |
BA |
3.50 |
İyi üzeri |
BB+ |
3.25 |
İyi |
BB |
3.00 |
Koşullu-geçer |
CB+ |
2.75 |
Koşullu-geçer |
CB |
2.50 |
Koşullu-geçer |
CC+ |
2.25 |
Koşullu-geçer |
CC |
2.00 |
Başarısız |
FF |
0.00 |
Vizesiz başarısız |
VF |
0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’ndeki koşullara ek bir başarı koşulu bulunmamaktadır.
Kazanılan Derece ve Ünvan
Derece : Doktora Ünvan : Doktora
Program İstihdam Olanakları
Çevre Mühendisliği uygulamaları konusunda birimleri olan tüm resmi daireler (Çevre, Şehircilik ve İklim Bakanlığı, Tarım ve Orman, Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme, Sanayi ve Teknoloji, Sağlık, Kalkınma, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlıkları, İller Bankası, DSİ, TÜİK, Özel İdareler, Belediyeler, Üniversiteler, vd.),
Özel Sektör Kuruluşları (Mühendislik büroları, Sanayi Tesisleri, Fabrikaların Arıtma Tesisleri, Şantiyeler),
Çevre Mühendisliği konusunda araştırma ve analiz yapan laboratuvarlar,
Çevre Mühendisliği’nde kullanılan makine ve teçhizatın imali ve tamiri konusunda faaliyet gösteren atölyeler,
Çevre Mühendisliği konularında faaliyet gösteren resmi veya özel şantiyeler,
Çevre sistemleri otomasyonu ve kontrolü konularında faaliyet gösteren firmalar,
Çevre danışmanlık firmaları.
Mezun Sayısı
Mezun İstatistikleri
Yıl | Mezun Sayısı |
2022 | 1 |
2023 | 4 |
Program Çıktıları
PÇ1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme (bilgi).
PÇ2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme (bilgi).
PÇ3 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme (beceri).
PÇ4 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme (beceri).
PÇ5 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme (beceri).
PÇ6 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma (beceri).
PÇ7 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
PÇ8 Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
PÇ9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği).
PÇ10 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme (Öğrenme Yetkinliği).
PÇ11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
PÇ12 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
PÇ13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
PÇ14 Alanındaki bilimsel, teknolojik sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme (Alana Özgü Yetkinlik).
PÇ15 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme (Alana Özgü Yetkinlik).
PÇ16 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme (Alana Özgü Yetkinlik).
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde saptar ve uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
5-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
3-Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
4-Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
2-Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15 PÇ16 |
Program Koordinatörü
Anabilim Dalı Başkanı