Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Anabilim Dalına bağlı Elektronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Program Hakkında Bilgi
Elektronik Mühendisliği Programı lisansüstü düzeyde araştırma-geliştirmeyi hedefleyen bir programdır.
Elektronik alanında ileri düzey bilgi birikimi yaratma, temel ve ileri elektronik sistemlerinin geliştirilmesine yönelik analiz yeteneği kazandırma, ulusal ve uluslararası arenada endüstriyel projelere katılarak gelişime yönelik bir yarış ortamının oluşturulmasına katkıda bulunmaktır.
Araştırma Alanları:
1. Analog ve Sayısal Devre Tasarımı (RF Devre Tasarımı, VLSI Tasarım, Akım Modlu Tasarım, Karışık Modlu Devre Tasarımı)
2. MEMS ve Nano-elektronik Uygulamaları (Algılayıcılar, Nano-elektronik Dizileri, Kuantum Hesaplama)
3. Sistem, Devre ve Eleman Modelleme
4. Doğrusal Olmayan Dinamik Sistemler
5. Yapay Sinir Ağları ve Dinamik Ağlar
6. Gömülü Sistemler ve Uygulamaları
Programın web sayfası için tıklayınız.
Aktif Öğrenci Sayısı
Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi : 2023-2024 Güz Dönemi
Başvuru Tarihleri : 03.05.2023 16:00:00 - 19.06.2023 17:00:00
Uygulanan Başvuru Şartları (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin) ALES Sayısal Puanı minimum 80 olmalıdır (eski sistem GRE Quantitative minimum 720, yeni sistem GRE Quantitative minimum 156). Minimum lisans mezuniyet not ortalaması 2.8/4.00 (72/100) olmalıdır.Elektronik ve Haberleşme Müh., Elektronik Müh., Telekomünikasyon Müh., Bilgisayar Müh., Elektrik-Elektronik Müh., Elektrik Müh., Kontrol Müh., Mekatronik Müh., Makine Müh. lisans derecesine sahip olmak.
Kontenjanı (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin): 40
Başvuru Sayfası Lisansüstü Eğitim ve Öğretime Yönetmeliği Senato Esasları
Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
Programın eğitim amaçları:
1. Yaratıcı düşünme becerisine sahip,
2. En ileri elektronik teknolojilerini teorik ve pratik alanlarda uygulayabilen,
3. Analiz ve kapsamlı düşünme yeteneği gelişmiş
mühendisler yetiştirmektir.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir
Başarı derecesi | Başarı notu | Katsayı |
Mükemmel | AA | 4.00 |
Çok İyi | BA | 3.50 |
İyi | BB | 3.00 |
İyi – Yeterli | CB | 2.50 |
Yeterli | CC | 2.00 |
Başarısız | FF | 0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet koşulları için "İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ SENATO ESASLARI" "http://www.sis.itu.edu.tr/tr/yonetmelik/lu_esaslar.html" geçerlidir.
a) Ders Yükü: 4 tane zorunlu, 4 seçmeli, 1 seminer dersinden oluşur.
b) Bir YL Tezinin başarıyla savunulması mecburidir.
Kazanılan Derece ve Unvan
Derece : Tezli Yüksek Lisans Unvan : -
Program İstihdam Olanakları
Mezunlar, elektronik ve haberleşme sistemleri sektöründe değişik alanlarda iş olanağı bulabilmektedirler, bunlar:
1) Türkiye'nin değişik bölge ve şehirlerinde hizmet veren ulusal ve çok-uluslu şirketler
2) Radyo ve TV yayın kuruluşları
3) İnternet hizmetleri ile ilgili kuruluşlar
4) Sağlık sektörüne hizmet veren mühendislik kuruluşlar
5) Araştırma ve geliştirme merkezleri, üretim ve/veya pazarlama birimleri
Mezun Sayısı
Mezun İstatistikleri
Yıl | Mezun Sayısı |
2013 | 23 |
2014 | 17 |
2015 | 24 |
2016 | 12 |
2017 | 16 |
2018 | 19 |
2019 | 22 |
2020 | 30 |
2021 | 29 |
2022 | 43 |
Program Çıktıları
P.Ç.1 Elektronik Mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve bu bilgileri kullanarak, sorunları çözümleyebilme ve yeni bilgiler üretebilme (Bilgi ve beceri)
P.Ç.2 Elektronik Mühendisliği’nin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (Beceri)
P.Ç.3 Elektronik Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve gerektiğinde liderlik yapabilme(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
P.Ç.4 Elektronik Mühendisliği’nde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme (Öğrenme Yetkinliği)
P.Ç.5 Elektronik Mühendisliği’ndeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını ulusal veya uluslar arası gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
P.Ç.6 İngilizce kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
P.Ç.7 Bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini yüksek düzeyde kullanabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
P.Ç.8 Elektronik Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme (Alana Özgü Yetkinlik)
P.Ç.9 Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme (Alana Özgü Yetkinlik)
P.Ç.10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
P.Ç.1 P.Ç.2 P.Ç.3 P.Ç.4 P.Ç.5 P.Ç.6 P.Ç.7 P.Ç.8 P.Ç.9 P.Ç.10 |
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 |
2-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9PÇ10 |
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
4-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 |
2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
PÇ1PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9PÇ10 |
3-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÇ1PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 |
4-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 |
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 |
3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
PÇ1PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9PÇ10 |
5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÇ1PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 |
6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 |
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
3-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
PÇ1PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9PÇ10 |
4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÇ1PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 |
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
3-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10 |
4-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 |
5-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
6-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
PÇ1PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9PÇ10 |
7-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7PÇ8 PÇ9PÇ10 |
8-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9PÇ10 |
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8PÇ9 PÇ10 |
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 |
Program Koordinatörü
Doç. Dr. Nil Banu Tarım
E-mail: tarimn@itu.edu.tr
İş Telefonu : 0212-2853644