Mimari Tasarım Doktora Programı


Program Hakkında Bilgi

Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalına bağlı Mimari Tasarım Doktora Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıya çıkarılmıştır.

Mimari Tasarım Doktora Programı, Mimarlık Anabilim Dalı’nın altında yer alan Mimari Tasarım alanında Doktora Tezi çalışması ile Doktor ünvanı veren bir programdır. Yönetimsel yapısını, Mimarlık Anabilim Dalı’na bağlı olarak çalışan Program Koordinatörü başkanlığında çalışan 3 kişilik Program Yürütme Kurulu oluşturur. Program raportörlüğü bir Araş. Gör. tarafından yapılır.

Programın Temel Araştırma Alanları:
Tasarım, Kuram ve Eleştiri; Mimarlık Bilgisi; Tasarım Yaklaşım ve Yöntemleri; Tasarım Teknolojisi; Mimari Temsil; Mimari Anlam ve Form / Estetik; Mekan Morfolojisi ve Dizimi; Mekan Üretimi; Mekan ve Kültür Çalışmaları; Tasarımın Toplumsal İşlevi; Konut Çalışmaları; Tipoloji Çalışmaları; Mimari Tasarım ve Ekoloji; Mimarlık ve Tasarım Eğitimi; Mimarlık ve Kent; Disiplinler Arası Çalışmalar

Programın Kısa Tarihçesi
İTÜ Mimarlık Fakültesi 1978’de 4+2 yıllık eğitim-öğretim sistemine geçtiğinde Mimari Tasarım Programı, Mühendislik Mimarlık Lisans Sonrası (MMLS) ismi altında bir tezli program olarak kurulmuştur. Program 1982 yılından itibaren Bina Bilgisi Yüksek Lisans ve Doktora Programı olarak çalışmalarına devam etmiştir. 2002 yılında ise İTÜ Lisansüstü Programlarının yeniden yapılanması sırasında “Mimari Tasarım Yüksek Lisans ve Doktora Programı” adı altında 24 kredilik ve tezli bir program olarak yeniden kurgulanmıştır. Geçen süre içinde yeni dersler açılmış, ders içeriklerinde yenilenmeler yapılmış ve bazı dersler ise belirli sürelerle açılamadığı için kapatılmak üzere girişimde bulunulmuştur. Ülkemizin deneyim ve birikimiyle en önde gelen yüksek lisans ve doktora programlarından biri olan İTÜ Mimari Tasarım Yüksek Lisans ve Doktora Programı, geçen süre içinde yeni dersler açarak, program yapısını ve ders içeriklerini yenileyerek kendini geliştirmeye ve öncü konumunu korumaya devam etmektedir.

Mimari Tasarım Doktora Programı Vizyonu:
Mimari Tasarım alanında kuramsal gelişmeler ve bilimsel çalışmalar konusunda İstanbul’da bulunmanın avantajlarını da kullanarak ulusal ve uluslararası mimari tasarım araştırmalarında öncü olmak.

Mimari Tasarım Doktora Programı Misyonu:
Mimari Tasarım, kuram ve eleştiri alanındaki konuları farklı bakış açılarından irdeleyebilmek; mimari tasarım problemleri için araştırmaya dayalı çeşitli alternatif ve özgün çözümler üretebilmek; mimari tasarım alanı ile insan bilimleri, sosyal bilimler, doğa bilimleri arakesitlerinden hareket ederek çeşitli yaklaşım, yöntem, teknikleri kullanarak disiplinler arası / ötesi araştırmalar önermek, yürütmek, sonuçlandırmak ve bilimsel ortamlarda paylaşmak; Mimari Tasarım akademik ve profesyonel alanında araştırma ve çalışmalar yapabilecek akademisyen ve araştırmacılar yetiştirmektir.

http://petek.fbe.itu.edu.tr/programmes.aspx?i=252


Programın web sayfası için tıklayınız.


Kayıt Kabul Şartları

2021-2022 Güz Dönemi Uygulanan Başvuru Şartları
ALES Sayısal Puanı minimum 75 olmalıdır (eski sistem GRE Quantitative minimum 700, yeni sistem GRE Quantitative minimum 155). Minimum yüksek lisans mezuniyet not ortalaması 3.5/4.0 (88.33/100) olmalıdır. Mimari Tasarım, Kentsel Tasarım, İç Mimarlık, Çevre Kontrolü ve Yapı Teknolojisi, Mimarlık Tarihi, Restorasyon, Şehir ve Bölge Planlama, Peyzaj Mimarlığı mezunları tercih edilir. Lisanstan Doktoraya başvuru yapmak isteyenler için minimum Lisans ortalaması 3.5/4.0 (88.33/100).

Lisansüstü Eğitim ve Öğretime Yönetmeliği Senato Esasları



İngilizce Yeterlilik



Mevzuat

Yönetmelikler, Yönergeler ve Senato Esasları


Akademik Takvim

Akademik Takvim


Ders Planı



Ders Programı



Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri

İstanbul Teknik Üniversitesi Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi göz önünde bulundurulak ders intibak ve muafiyet işlemleri yapılmaktadır.
Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi


Program Eğitim Amaçları

- Öğrencilere, çok yönlü, yaratıcı ve eleştirel bakabilmeyi öğretmek
- Mimari uygulama ve kuramlardaki soru alanlarının farkında olmayı öğretmek
- Gerçek dünyadaki mimari tasarım sorunlarını eleştirirken niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapabilmeyi öğretmek; teknoloji ve insan faktörlerini, sanat ve bilimi birleştirerek üst seviyede düşünebilen ve derinlemesine araştırma yapabilen mimari tasarımcı formasyonu vermek.

- Mimari tasarım kavramlarının disiplinler arası etkileşimli yapısının kavranması ve mimari tasarım alanında özgün bilimsel araştırmalara dayanan tezler üretilmesi, tez konularından yayın yapılması;
- Tasarıma ilişkin bir konunun araştırma mantığını ve yöntemini kavrama; bütüncül bir yaklaşımla tasarım konularını algılama, kavrama ve bilgiye dönüştürme becerilerinin gelişmesi ve gerekli bilgi birikiminin oluşması için bir ortam yaratılması;
- Gerçek yaşam deneyimlerine bağlı mimarlık olgularını, söylemlerini anlama, kavrama, ortaya koyma ve yorumlama; değişimden kaynaklanan sorunların çözümlenebilmesi, bu çözümleme ve uygun çözümlerinin uygulamacılarla, karar vericilerle paylaşılması;
- Mimarlıkta düşünce, kuram ile meslek pratiği arasındaki interaktif ilişkinin farkında olabilme; bu ilişkiyi açığa çıkartacak ve ona aracılık edecek modeller, platformlar, uygulama ile işbirliklerinin oluşturulması;
- Mimarlığın bütününü gören eleştirel bir bakış açısı kazanıp uzmanlık alanı ile söz konusu bütün arasında ilişki kurabilen bir program ortaya koymak için dinamik gelişebilir konu alanları üzerinde çalışmalar yapılmasını sağlanması.


Ölçme ve Değerlendirme

Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.

MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.

MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.

MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir
Başarı derecesiBaşarı notuKatsayı
MükemmelAA4.00
Çok İyiBA3.50
İyiBB3.00
İyi – YeterliCB2.50
YeterliCC2.00
BaşarısızFF0.00

MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.


Staj

Bu programda staj bulunmamaktadır.


    Mezuniyet Koşulları

Programın, İTÜ Senato esasları ve İTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ndeki koşullara ek olarak mezuniyet için istediği ek koşul bulunmamaktadır.

Ek URL :
http://www.sis.itu.edu.tr/tr/yonetmelik/lu_esaslar.html
http://www.sis.itu.edu.tr/tr/yonetmelik/lu_yonetmelik.html


Kazanılan Derece ve Unvan

Derece : Doktora    Unvan : Doktora


Program İstihdam Olanakları

Program mezunu öğrencilerimiz bu programın amaçlarına bağlı olarak öne çıkacak akademik veya profesyonel alanlarda çok çeşitli çalışma olanaklarına sahip olabilmektedirler.


İstatistikler

Mezun İstatistikleri
YılMezun Sayısı
201312
20144
20157
20169
201712
201815
20198
20207


Program Çıktıları

P.Ç.1 Bilgi : Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme
P.Ç.2 Bilgi : Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme
P.Ç.3 Beceri : Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme
P.Ç.4 Beceri : Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme
P.Ç.5 Beceri : Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
P.Ç.6 Beceri : Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma
P.Ç.7 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği : Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme
P.Ç.8 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği : Alanı ile ilgili en az bir adet bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme
P.Ç.9 Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği : Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
P.Ç.10 Öğrenme Yetkinliği : Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme
P.Ç.11 İletişim ve Sosyal Yetkinlik : Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme
P.Ç.12 İletişim ve Sosyal Yetkinlik : Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme
P.Ç.13 İletişim ve Sosyal Yetkinlik : Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
P.Ç.14 Alana Özgü Yetkinlik : Alanındaki bilimsel, teknolojik sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme
P.Ç.15 Alana Özgü Yetkinlik : Mimari Tasarım ve ilişkili alanlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
P.Ç.16 Alana Özgü Yetkinlik : Mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi

P.Ç.1
P.Ç.2
P.Ç.3
P.Ç.4
P.Ç.5
P.Ç.6
P.Ç.7
P.Ç.8
P.Ç.9
P.Ç.10
P.Ç.11
P.Ç.12
P.Ç.13
P.Ç.14
P.Ç.15
P.Ç.16
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal)
1-Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
2-Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
3-Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
4-Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
5-Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde kullanılan disiplinler arası, çok disiplinli, disiplinler üstü araştırma stratejileri, taktikleri ve teknikleriyle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı)
1-Araştırma ve/veya inovasyon alanında problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve var olan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip olur.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
2-İlgili araştırma stratejilerini, taktiklerini ve tekniklerini kullanmada ustalık sahibidir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
3-Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
4-Profesyonel doktora çalışmasında mesleki uygulama camiasının etkinliğini ve profesyonel tasarım anlayışını geliştirebilecek kuramsal arayışlar içinde olduğunu gösterir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1-Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetke, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
2-Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
3-Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
4-Yeni, karmaşık ve öngörülemeyen ve birbiriyle ilişkili çok sayıda faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren çalışma ve öğrenim koşullarında liderlik ve inovasyon sergiler.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği
1-Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
2-Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1-Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
2-Akranlarıyla, daha geniş bir araştırma topluluğuyla ve genel olarak toplumla uzmanlık alanı konusunda etkili iletişim kurar.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
3-Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik
1-Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
2-Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
3-Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezler.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
4-Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel, diyalektik analizini, değerlendirmesini ve sentezini yapar.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
5-Alanıyla ilişkili bir araştırma sürecini akademik dürüstlük içinde kurar, tasarlar, hayata geçirir ve uyarlar.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16
6-Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
PÇ13
PÇ14
PÇ15
PÇ16