Gemi Makinaları İşletme Mühendisliği (UOLP-SUNY Maritime) Uluslararası Ortak Lisans Programı




Denizcilik Fakültesi Gemi Makinaları İşletme Mühendisliği Bölümüne bağlı Gemi Makinaları İşletme Mühendisliği (UOLP-SUNY Maritime) Uluslararası Ortak Lisans Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.

Program Hakkında Bilgi

İstanbul Teknik Üniversitesi, Denizcilik Fakültesi (İTÜDF) ile SUNY Denizcilik Üniversitesi (State University of New York Maritime College (SUNYMC) çift diplomaya yönelik uluslararası ortak lisans programı 4 yıl sürelidir. Program 2003’ten beri öğrenci almaktadır ve eğitim dili İngilizce’dir. Programa başlamak için geçerli TOEFL notu 79 olmakla birlikte 72 alan öğrenciler de şartlı olarak programa kabul edilmektedirler. Bu şartı sağlayamayan öğrenciler iki yıl boyunca İTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu’nda İngilizce eğitimi alırlar. Öğrenciler Açık Deniz Eğitimlerine çıkabilmeleri için gerekli STCW sertifikalarını, Hazırlık Sınıfı süresince ya da birinci yarıyıl İTÜDF Sürekli Eğitim Merkezi bünyesinde ücret karşılığında tamamlamakla yükümlüdürler.

Birinci sınıf eğitiminin güz yarıyılı üniformalı olarak İTÜDF’de, bahar yarıyılı ise yine üniformalı olarak SUNYMC’de yapılır. Güz yarıyılında öğrenciler ABD'ye gitmek için gerekli vize işlemlerini SUNY Türkiye Ofisi koordinasyonu altında tamamlarlar. Bahar yarıyılında öğrenciler ABD'deki üniformalı sisteme (Regiment of Cadets) adapte olabilmek için haftada bir saat olmak üzere "J-Start" programına katılırlar ve üniformalı sisteme kabul edilirler. Birinci yıl sonundaki yaz döneminde öğrenciler SUNYMC eğitim gemisi ile yaklaşık 70 gün süren ilk Açık Deniz Eğitimine katılırlar. İkinci sınıf eğitimleri üniformalı olarak yine SUNYMC’da yapılır. İkinci yıl sonundaki yaz döneminde öğrenciler SUNYMC eğitim gemisinde yine yaklaşık 70 gün süren ikinci Açık Deniz Eğitimlerini tamamlarlar. Üçüncü sınıf güz yarıyılı eğitimi İTÜDF’de yapılır. Üçüncü sınıf bahar yarıyılı ile yaz yarıyılı boyunca, Türk ve yabancı bayraklı ticari gemilerde, üçüncü Açık Deniz Eğitimi yapılır. Amerika’da tamamlanan günler de dahil olmak üzere Açık Deniz Eğitimi’nin toplam süresi uluslararası kurallar çerçevesinde en az 180 gündür. 4. sınıf güz ve bahar yarıyılı eğitimleri İTÜDF’de yapılır. Programın SUNYMC’daki maliyet bilgisi https://www.sunymaritime.edu/cost-aid/tuition-fees internet adresinden elde edilebilir (Regimental-International). Bunlara ek olarak Amerika’daki mecburi yatılılık sistemi için iki kişilik odada barınma, günde üç öğün yiyecek ve mecburi sağlık sigortası ücretleri de alınır. Ödemeler, eğitimin ABD’deki kısmı için SUNYMC’a, Türkiye’deki kısmı için ise İTÜ’ye yapılır. Güncel meblalar o yıla ait ÖSYS kılavuzlarından bulunabilir. Üniformaların, ders kitaplarının ve bilgisayarların temini öğrenciye aittir.

Program, kız/erkek öğrencilerle üniformalı ve yatılı (sadece SUNYMC’de) bir düzende, ast-üst ilişkileri içinde gerçekleştirilir. Programdan mezun olan öğrenciler İTÜDF’den Gemi Makinaları İşletme Mühendisliği, SUNYMC’dan ise Marine Operations (Engine License) diplomalarını alırlar. Gemiadamları Yönetmeliği’ne göre Gemiadamları Sınav Merkezi tarafından yapılan ehliyet sınavında başarılı olan mezunlar Uzakyol Vardiya Mühendisliği ehliyetini alamaya hak kazanırlar ve Türk bayraklı ve yabancı bayraklı gemilerde çok cazip şartlarda Uzakyol Vardiya Mühendisi (3. Mühendis) olarak çalışmaya başlarlar. İdare tarafından belirlenen hizmet süreleri bitiminde sınavla 2. Mühendis ve sonrasında da Başmühendis ehliyetine sahip olurlar. Mezuniyet sonrasında gemilerde çalışan öğrenciler başarı durumlarına ve çalıştıkları gemi tiplerine göre ayda 3500-5000 USD arası maaşlarla iş bulabilmektedirler. Amerikan Sahil Güvenlik kuralları nedeni ile yabancı öğrenciler ABD ehliyeti alamamaktadırlar.



Programın web sayfası için tıklayınız.

Aktif Öğrenci Sayısı



Kayıt Kabul Şartları

İstanbul Teknik Üniversitesi Çift Diplomaya Yönelik Uluslararası Ortak Lisans Programları Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 4. Maddesi göz önünde bulundurularak kabul işlemi yapılmaktadır.
Öğrenci kabulü ve kesin kayıtlar
MADDE 4 - (1) Uluslararası programa kabul edilmek için; lisans öğrenimiyle ilgili Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonucuna göre programa yerleştirilmiş olmak ve başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı bulunmamak gerekir. Uluslararası programa kabul edilebilmek için, bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde belirtilen yabancı dil koşulunun sağlanması gerekir.
(2) Uluslararası programda okumak üzere ortak üniversiteye başvuran ve aranan koşulları sağlayan yabancı uyruklu öğrencilerden, ortaöğretimlerinin tamamını vatandaşı oldukları ülkede tamamlayanlar, İTÜ Yönetim Kurulunun belirlediği kontenjanlar dahilinde, ÖSYM tarafından yapılan sınav koşulu aranmadan, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) onayı ile aynı zamanda İTÜ'ye de kayıt olmaya hak kazanırlar.
(3) Ancak, yurt dışında yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrencilerin, başvurularını doğrudan ortak üniversiteye yapmış olsalar bile, uluslararası programa kabul edilebilmeleri için, bu programa ilgili mevzuat hükümlerinde öngörülen şartları sağlayarak yerleştirilmiş olmaları zorunludur.
(4) Kesin kayıt tarihi, istenilen belgeler ve uyulacak esaslar İTÜ Yönetim Kurulunca belirlenerek ilan edilir. İTÜ'ye kayıt işlemlerini tamamlayan öğrenci, bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde belirtilen yabancı dil koşulunu sağlamışsa İTÜ'de ders almaya, sağlamamış ise İTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıfındaki derslere başlar. Ancak derslere başlamış olmasına karşın, vize koşulunu sağlamaması durumunda İTÜ öğrencisi olma niteliğini kaybeder.
(5) Öğrenci ortak üniversite tarafından istenen bütün belgeleri yine ortak üniversitenin belirlediği tarihe kadar hazırlamak ve göndermekle yükümlüdür. Öğrenci, kabul belgesi her iki kurum tarafından onaylandıktan sonra uluslararası programın öğrencisi olur. Öğrenci tüm diğer koşulları sağlamış olsa dahi, ortak üniversitede ders almaya başlayacağı tarihe kadar ilgili ülke için vize alamadığı takdirde, uluslararası programla ilgili tüm haklarından vazgeçmiş kabul edilir.



İngilizce Yeterlilik



Mevzuat

Yönetmelikler, Yönergeler ve Senato Esasları


Akademik Takvim

Akademik Takvim


Son Beş Yıla Ait YKS Kontenjanı, Öğrenci Başarı Sırası, Taban ve Tavan Puanı


Gemi Makinaları İşletme Mühendisliği (UOLP-SUNY Maritime) Uluslararası Ortak Lisans Programı (%100 İngilizce)
YılPuan TürüKont.Taban PuanTavan Puan
 
2019SAY11358,29303358,29303
2020SAY10419,24156419,24156
2021SAY10347,74948347,74948
2022SAY10302,08391326,04989
2023SAY10309,26663374,67842
YılEn Düşük Başarı SırasıEn Yüksek Başarı SırasıOrtalama Başarı Sırası
2019102277102277102277
2020189356100622144989
2021238806209132223969
2022287171224204248118
2023294522145516259600

Gemi Makinaları İşletme Mühendisliği (UOLP-SUNY Maritime) Uluslararası Ortak Lisans Programı (%100 İngilizce) Yıllara Göre Taban ve Tavan Puan Grafiği


Ders Planı



Ders Bilgisi



Ders Programı



Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri

İstanbul Teknik Üniversitesi Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi göz önünde bulundurulak ders intibak ve muafiyet işlemleri yapılmaktadır.
Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi


Program Eğitim Amaçları

Bölümün eğitimsel amaçları:

1. Denizcilik uygulamalarını temel bilimler ve temel mühendislik çerçevesi altında öğretmek.
2. Gemi makineleri sistemlerinin verimli ve emniyetli bir şekilde çalıştırılmasını öğretmek.
3. Gemi makineleri sistemlerinin bakım ve onarımlarını yapabilmek için gerekli yeterlikleri kazandırmak.
4. Çevre bilincine sahip, etik kurallar dahilinde çalışan ve denizcilik geleneklerine saygılı bireyler yetiştirmek.
5. Güncel teknolojilere ve uluslararası denizcilik kurallarına aşina öğrenciler yetiştirmek.
6. Yazılı ve sözlü iletişimde etkin, takım olarak çalışabilen, disiplinler arası ilişkileri kurabilen yüksek motivasyonlu bireyler yetiştirmek.
7. Öğrencilerin uluslararası bir denizcilik eğitimi alarak global şirketlerde ve dünyanın her bölgesinde istihdam edilebilmelerini sağlamak.


Ölçme ve Değerlendirme

İstanbul Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 20. Madde, 21. Madde, 22. Madde, 23. Madde, 24. Madde ve 25. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.

Notlar ve işaretler
MADDE 20 –
(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
      a) Bir dersten (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
      b) Bir dersten (DC+), (DC), (DD+) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
      c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
      ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
      d) M: Üniversite tarafından muaf tutulan dersler için kullanılan notu ifade eder. Bu dersler ağırlıklı genel not ortalamasına katılmaz.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
      a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
      b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
      c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
      ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.
(4) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Harf Notu Başarı Notu
Mükemmel AA 4.00
Çok iyi üzeri BA+ 3.75
Çok iyi BA 3.50
İyi üzeri BB+ 3.25
İyi BB 3.00
Orta Üzeri CB+ 2.75
Orta CB 2.50
Yeterli üzeri CC+ 2.25
Yeterli CC 2.00
Koşullu-geçer DC+ 1.75
Koşullu-geçer DC 1.50
Koşullu-geçer DD+ 1.25
Koşullu-geçer DD 1.00
Başarısız FF 0.00
Vizesiz başarısız VF 0.00

Gözetim listesi
MADDE 21 –
(1) Aşağıda gösterilen öğrenciler gözetim listesine alınır:
      a) Birinci ve ikinci sınıfta olup herhangi bir yarıyıl sonunda ağırlıklı genel not ortalamaları 1.80’in altında olan öğrenciler,
      b) Üçüncü sınıfta olup ağırlıklı genel not ortalamaları 1.90’ın altında olan öğrenciler,
      c) Dördüncü sınıfta olup ağırlıklı genel not ortalamaları 2.00’ın altında olan öğrenciler.
(2) Gözetim listesine alınan öğrencilerin bir yarıyıldaki kredi yükü en fazla 18 olabilir. Bu öğrenciler, açıldığı takdirde, daha önce başarısız oldukları, şartlı başardıkları ve/veya ön şartlarını sağladıkları dersleri yarıyıl gözetmeksizin alabilirler. Gözetim listesinde iken ağırlıklı genel not ortalamalarını belirtilen düzeylerin üzerine çıkartan öğrenciler normal statüde öğrenimlerine devam ederler.
(3) Kayıtlı bulunulan yarıyıl sonu itibariyle ağırlıklı genel not ortalaması belirlenirken, alt yarıyıllardan alınamayan derslerle, 17 nci maddenin ikinci ve üçüncü fıkrası uyarınca öğrencinin çekildiği dersler ağırlıklı not ortalamasına katılmaz.

Ağırlıklı genel not ortalamasının yükseltilmesi
MADDE 22 –
(1) Genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci, bu Yönetmeliğin 14 üncü maddesinde belirtilen hükümler saklı kalmak koşulu ile daha önce alıp başardığı dersleri tekrar alabilir. Bu dersler için son alınan notlar geçerlidir. Öğrencinin Üniversitede aldığı derslerin bütün notları ve işaretleri öğrenim belgesinde gösterilir.
(2) Öğrenciler AA notu ile geçtikleri dersleri tekrar edemezler.

Değerlendirme
MADDE 23 –
(1) Derslere %70, laboratuvar ve atölye gibi bağımsız uygulamalı derslere en az %80 oranında devam zorunludur. Senato tarafından belirlenen ders başarı ölçme ve değerlendirme esaslarına uygun şekilde, bölümün önerisi, fakülte/konservatuvar kurulunun onayı ile belirlenerek açıklanmış olan yarıyıl içi başarı notunu ve devam koşulunu sağlayan öğrenci yarıyıl sonu sınavına girer
(2) Yarıyıl sonu sınavı yapılmayan ve sadece yarıyıl içi çalışmasına bağlı olarak başarı notu verilen dersler ilgili bölüm başkanlığı tarafından belirlenir ve ilan edilir.
(3) Yarıyıl içi başarı notu; yarıyıl içinde yapılan çalışmaların, ödevlerin, projelerin, ara sınavların, kısa sınavların ve benzeri faaliyetlerin ağırlıklı ortalamasıdır. Yarıyıl başında, dersin yarıyıl içi başarı notunun ne olacağı ve ağırlıklı hesaplama değerleri ders müfredat formu üzerinde gösterilmek zorundadır. Öğretim elemanı, yarıyıl içi başarı notlarını ve yarıyıl sonu sınavına giremeyecek öğrencilerin listesini akademik takvime göre ilan eder.
(4) Bir dersin başarı notu; yarıyıl içi başarı notu ve yarıyıl sonu sınav notunun bağıl not sistemi ile değerlendirilmesi sonucu oluşur. Hem yarıyıl içi başarı notu hem de yarıyıl sonu sınavının ders başarı notuna katkısı bölüm başkanlığı tarafından yarıyıl başında ders müfredat formu aracılığı ile ilan edilir.
(5) Bir dersin yarıyıl içi başarı koşulunu yerine getiremeyen öğrenci, bu dersten VF harf notu alır ve yarıyıl sonu sınavına giremez. Bir dersten VF harf notu alarak başarısız olan öğrenci, o dersi tekrar almak ve yarıyıl içi başarı koşullarını sağlamak zorundadır.
(6) Yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olamaz. Gerekli görülen hallerde ilgili kurul kararı ile bu oranlar değiştirilebilir.
(7) Öğrencilerin bir dersteki başarı durumunu gösteren liste, akademik takvimde ilan edilen tarihe göre öğretim elemanı tarafından açıklanır. İlgili yönetim kurulu gerektiğinde bir dersin öğretim elemanından, dersle ilgili başarı durumunu yeniden değerlendirmesini isteyebilir. Yarıyıl içi ve yarıyıl sonu not dağılımlarının başarı durumu değerlendirme istatistikleri dersin öğretim elemanı tarafından ilgili bölüm başkanlığına o yarıyılın sonunda akademik takvimde ilan edilen tarihe göre teslim edilir.
(8) Ağırlıklı genel not ortalaması en az 2,00 olan, bir yarıyıl sonunda o yarıyılda en az 18 kredi ders almış ve başarmış öğrenci ile en az sürede mezun durumuna gelmiş olan öğrenci, sadece mezun olduğu yarıyılda kredi limiti aranılmadan aşağıda belirtilen şekilde değerlendirilir:
a) Yarıyıl sonu not ortalaması 3,00-3,49 arasında olan “Onur”,
b) 3,50-4,00 arasında olan “Yüksek Onur”,
öğrencisi olarak tanımlanır. Bu değerlendirmeler not belgesinde yarıyıl bazında belirtilir. Herhangi bir yarıyılda not belgesinde FF veya VF bulunan öğrenci not ortalaması yeterli olsa bile o yarıyılda “Onur” veya “Yüksek Onur” öğrencisi olamaz.”

Mazeretler
MADDE 24 –
(1) Mazeretlerin kabulü ile ilgili olarak Senato tarafından belirlenen esaslarda tanımlanan istisnai durumlarda, yarıyıl içi sınavlarına geçerli mazeretleri nedeniyle giremeyen öğrenciler, mazeretlerinin kabul edilmesi halinde mazeret sınavına alınırlar. Öğrencilerin mazeretli sayılmasına Senato tarafından belirlenen esaslara uygun olarak, ilgili yönetim kurulu tarafından karar verilir. Bu durumda olan öğrencilerin mazeretli olduğu yarıyıl içi sınav notu mazeret sınavından aldığı nottur.
(2) Mazeretleri nedeniyle yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciler mazeretlerinin bitimini izleyen beş iş günü içinde ilgili fakülteye başvururlar. Geçerli mazeretlerini, Senatonun belirlediği esaslara uygun olarak belgelendiren ve mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrenciler, yarıyıl sonu sınavlarını izleyen hafta içerisinde yapılacak yarıyıl sonu mazeret sınavına girebilirler. Mazeretlerin kabulünün takdiri ilgili yönetim kuruluna aittir.

Yarıyıl sonu sınav dönemi
MADDE 25 –
(1) Her yarıyıl sonunda bir sınav dönemi vardır. Sınav dönemi içinde ilgili yönetim kurulunca kabul edilecek nedenlerle sınavı yapılamayan dersler için o sınav dönemine süre eklenir.
(2) Arazi üzerinde yapılması gereken derslerle, sınava girme hakkı bir arazi çalışmasının sonucuna bağlı olan derslerin sınavları arazi çalışmalarının bitiminde de yapılabilir. Bitirme tasarım projesi sınavı/bitirme ödevi, yarıyıl sonu veya yaz öğretimi sonu sınav dönemlerinde veya onu izleyen hafta içinde yapılır.


Staj

Bu programda toplam 180 Gün zorunlu staj bulunmaktadır.


    Mezuniyet Koşulları

İstanbul Teknik Üniversitesi Çift Diplomaya Yönelik Uluslararası Ortak Lisans Programları Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 20. Maddesi göz önünde bulundurularak mezuniyet işlemleri yapılmaktadır.
Öğretimi bitirme
MADDE 20 - (1) Bağlı bulunduğu programın öğretim planında yer alan zorunlu derslerle, yine programda öngörülen toplam krediyi sağlayacak şekilde seçmeli dersleri alan ve başaran, ağırlıklı genel not ortalamasını her iki üniversitenin öngördüğü sınırların üstüne çıkartmış, İTÜ için 2.00 ve her iki üniversite tarafından belirlenen bütün çalışmaları yapmış öğrenciler, öğrenimlerini bitirmiş sayılır ve kendilerine bu Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde belirtilen diplomalar verilir.
Diploma
MADDE 24 - (1) Uluslararası programı, bu programın yürütüldüğü her iki üniversitenin tüm gereklerini yerine getirerek başarıyla tamamlamış olan öğrenciler İTÜ ve ortak üniversiteden birer diploma veya her iki üniversitenin ortak hazırladığı tek bir diploma almaya hak kazanırlar.
(2) Uluslararası programı başarıyla tamamlayanlara İTÜ'de program adı ve varsa fakülte adı da açıklanmak suretiyle, İTÜ lisans diploması verilir. Öğrenimlerini başarı ile tamamlayan öğrenciler, aynı zamanda ortak üniversitenin ilgili programının diplomasını da alırlar.

Diploma, Diploma Defteri, Sertifika İle Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge


Kazanılan Derece ve Unvan

Derece : Lisans    Unvan : Gemi Makinaları İşletme Mühendisi


Program İstihdam Olanakları

1. Türk ve yabancı bayraklı gemilerde 3., 2. ve başmühendis olarak
2. Tersaneler
3. Akademik kariyer
4. Bakım-tutum atölye ve fabrikaları
5. Her türlü üretim (otomotiv, enerji, ısıtma-havalandırma-iklimlendirme, vb.) ve hizmet (denizcilik şirketleri, otel, malzeme tedarik, vb.) sektöründe teknik müdürlük, dizayn ya da kalite kontrol mühendisi


Mezun Sayısı


Gemi Makinaları İşletme Mühendisliği (UOLP-SUNY Maritime) Uluslararası Ortak Lisans Programı (%100 İngilizce) Mezun İstatistikleri
YılMezun Sayısı
201310
20145
20156
20166
20178
20183
20193
20211
20221


Program Çıktıları

P.Ç.1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
P.Ç.2 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
P.Ç.3 Gereksinime yönelik bir sistemi, parçayı veya süreci ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve emniyet, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtlamalar altında tasarlayabilme becerisi.
P.Ç.4 Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
P.Ç.5 Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
P.Ç.6 Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci
P.Ç.7 Etkin iletişim kurabilme becerisi
P.Ç.8 Mühendislik çözümlerinin etkilerini küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal çerçevede anlama becerisi
P.Ç.9 Yaşam boyu öğrenme gereksinimini kavrama ve bunu uygulama yeteneği
P.Ç.10 Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma
P.Ç.11 Mühendislik için gerekli teknikleri ve modern cihazları kullanabilme becerisi
P.Ç.12 Her tip gemi ana ve yardımcı makinesini çalıştırma, bakımlarını gerçekleştirme, arızalarını saptayıp giderme ve gemi güvenliğini sağlayabilme becerisi

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi

P.Ç.1
P.Ç.2
P.Ç.3
P.Ç.4
P.Ç.5
P.Ç.6
P.Ç.7
P.Ç.8
P.Ç.9
P.Ç.10
P.Ç.11
P.Ç.12
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal)
1-Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı)
1-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
2-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
3-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
4-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
5-Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
2-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği
1-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
2-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
3-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
4-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
5-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
6-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
7-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
2-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
3-Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
4-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
5-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik
1-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
2-Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
3-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12


Yükseköğretim Program Atlası

Yükseköğretim Program Atlası


Program Koordinatörü

Prof. Dr. Ata Bilgili
E-mail: bilgili@itu.edu.tr
Web: https://avesis.itu.edu.tr/bilgili