Program Hakkında Bilgi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türk Müziği Anasanat Dalına bağlı Türk Müziği Tezli Yüksek Lisans Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
Ulusal müzik ve sanatımızı temsil ettiği alanda teorik ve uygulamalı beceriler kazandırmak, mesleğinde gerekli üst düzey bilgileri vermek ulusal sanatın, kültürün ve müzik biliminin gelişmesini sağlamak, bilgileri aramasını, arşivlemesini, sınıflandırmasını, sorgulamasını ve bu sorgulamalar sonucunda sentez yapma becerisini kazandırma ulusal kimliği küresel değerlerle bağdaştırma, gelişmelere ve yeniliklere açık, topluma ve etik değerlere saygılı lider özelliklere sahip sanatçı ve müzik bilimcilerini yetiştirmek bu programın misyonunu oluşturmaktadır.
Programın web sayfası için tıklayınız.
Kayıt Kabul Şartları
İngilizce Yeterlilik
Mevzuat
Akademik Takvim
Ders Planı
Ders Programı
Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
Program Eğitim Amaçları
Ulusal müzik ve sanatımızı temsil ettiği her alanda kökten kopmadan geleceğe doğru geliştirerek taşımak, kültür ve sanat yaşamımızdaki doğal birikimleri devamlılık açısından değerlendirmek, ulusal kimliği koruyarak dünya ile bütünleşmek ön yargısız, bilinçli, yaratıcı, bilgi ve bulguları en üst düzeye taşıma becerisini kazanmış sanatçı ve müzik bilimcilerini yetiştirmek bu programın vizyonunu oluşturmaktadır.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir
Başarı derecesi | Başarı notu | Katsayı |
Mükemmel | AA | 4.00 |
Çok İyi | BA | 3.50 |
İyi | BB | 3.00 |
İyi – Yeterli | CB | 2.50 |
Yeterli | CC | 2.00 |
Başarısız | FF | 0.00 |
MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
Staj
Bu programda staj bulunmamaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Lisansüstü mezuniyet şartları Senato tarafından belirlenir.
Kazanılan Derece ve Unvan
Derece : Tezli Yüksek Lisans Unvan : -
Program İstihdam Olanakları
Türk Müziği programı mezunları üniversitelerde araştırmacı, akademisyen, öğretim elemanı; TRT'de veya Kültür Bakanlığı korolarında ise performansçı olarak çalışabilmektedir.
İstatistikler
Mezun İstatistikleri
Yıl | Mezun Sayısı |
2013 | 7 |
2014 | 9 |
2015 | 2 |
2016 | 3 |
2017 | 1 |
2018 | 8 |
2019 | 1 |
Program Çıktıları
P.Ç.1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme (bilgi)
P.Ç.2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme (beceri)
P.Ç.3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, icralarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
P.Ç.4 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme ulusal ve uluslararası sahne icrasına aktarabilme (Öğrenme Yetkinliği)
P.Ç.5 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, işitsel, sözlü, görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme ve sosyal ilişkileri, bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
P.Ç.6 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilmenin yanı sıra strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme ve bu alanda özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve /veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme (Alana Özgü Yetkinlik)
P.Ç.7 Tezsiz programlarda, kendi çalışmalarını, alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve /veya görsel olarak aktarabilme (Alana Özgü Yetkinlik)
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
P.Ç.1 P.Ç.2 P.Ç.3 P.Ç.4 P.Ç.5 P.Ç.6 P.Ç.7 |
BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) |
1-Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
|
2-Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
|
3-Üretime yön verebilecek sanat ve estetik bilgisine sahiptir.
|
4-Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) |
1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
3-Yaratıcılığın ve üst düzeyde becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretir.
PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
4-Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar.
|
5-Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturur.
PÇ1 PÇ2 PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Proje süreçlerini planlar.
|
YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği |
1-Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
2-Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlar.
|
3-Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
4-Öğrenmeyi yönlendirir.
|
YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
|
2-Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 |
3-Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5PÇ6 PÇ7 |
4-Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir.
|
5-Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder.
|
6-En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi).
|
7-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik |
1-Yenilikçi, özgün sanat ve tasarım yapıtı üreterek sunar.
|
2-Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |
3-Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 |