Lisansüstü Eğitim Enstitüsü  Kimya Mühendisliği Anabilim Dalına bağlı Kimya Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans  Programı ile ilgili bilgiler ve program yeterlilikleri aşağıda özetlenmektedir.
  Program Hakkında Bilgi
  Program Hakkında Bilgi
							
	
	 Kimya Mühendisliği Programının amacı, toplumun bugünkü ve gelecekteki gereksinimlerini karşılayacak niteliklere sahip uzman mühendisler, akademisyenler ve bilim insanı yetiştirmektir. Bu amaç, öğrencilere sunulan bilimsel ortam, ileri düzeydeki dersler ve tez çalışmaları aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. İTÜ Kimya Mühendisliği Programı 22 Profesör, 4 Doçent, 3 Dr. Öğr. Üyesi, 26 Araş. Gör., 6 teknik ve 2 idari personelden oluşan kadro ile yürütülmektedir.
 Programın web sayfası için tıklayınız.  
 Kayıt Kabul Şartları
  Kayıt Kabul Şartları
Başvuru Dönemi :   Önceki Başvuru  /   2025-2026 Güz Dönemi 
Uygulanan Başvuru Şartları  (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin) ALES Sayısal Puanı minimum 75 olmalıdır (eski sistem GRE Quantitative minimum 700, yeni sistem GRE Quantitative minimum 155 ).  Minimum lisans mezuniyet not ortalaması 2.5/4 (65/100) olmalıdır. Tüm Mühendislikler, Biyoloji, Fizik, Kimya, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunları başvurabilir. Kimya Mühendisliği Bölümü mezunları dışındaki mezunların yüksek lisansa kabulü, 1 yıl bilimsel hazırlık şartı ile kabul edilir.
Kontenjanı  (T.C. Vatandaşı Adaylar İçin): 30
Uygulanan Başvuru Şartları  (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin) ALES Numerical must be minimum 75 (old system GRE Quantitative minimum 700, new system GRE minimum 155 ).  Undergraduate GPA must be minimum 2.5/4 (65/100). Graduation must be All Engineering, Biology, Physical, Chemistry / Kimya, Molecular Biology and Genetics. Graduates from disciplines other than Chemical Engineering are accepted into the master´s program with a one-year scientific preparation requirement.
Kontenjanı  (Uluslararası Aday Öğrenciler İçin): 10
 Başvuru Sayfası Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları
 Başvuru şartları,başvuru tarihleri ve kontenjan, Başvuru Sisteminden anlık alınmaktadır.
 
 Sanayi/Sektör Odaklı Bütünleşik Programı (MasterBee)
 Sanayi/Sektör Odaklı Bütünleşik Programı (MasterBee)
	
 İngilizce Yeterlilik
  İngilizce Yeterlilik
	
 Mevzuat
   Mevzuat
	
 Akademik Takvim
   Akademik Takvim
	
 Ders Planı
  Ders Planı
 Ders Programı
 Ders Programı
	
 Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
  Ders İntibak ve Muafiyet İşlemleri
	
 Program Eğitim Amaçları
 Program Eğitim Amaçları
			
		Kimya Mühendisliği Yüksek Lisans Programı’nın hedefleri;
• Sürekli gelişen modern dünyada başarılı bir kariyer için gerekli akademik altyapı ve deneyime sahip,
• Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimsemiş,
• Alanında lider kurum ve kuruluşlarda, rekabetçi ortamlarda üst düzey görevler üstlenebilecek özgüvene sahip, 
• Mesleki ve toplumsal sorumluluklarının bilincinde
mezunlar yetiştirmektir.
		
 Ölçme ve Değerlendirme
 Ölçme ve Değerlendirme
			
			Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
			İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Senato Esasları 56. Madde, 57. Madde, 58. Madde ve 59. Madde göz önünde bulundurularak öğrenci başarısı değerlendirilmektedir.
			
MADDE 56- Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
			
MADDE 57- Öğrenci bir dersin başarı notuna sonuçların ilan edilmesinden itibaren bir hafta içerisinde itiraz edebilir. İtiraz enstitüye yazılı olarak yapılır. İlgili öğretim üyesi öğrencinin başarı durumunu tekrar değerlendirir ve sonucu en geç bir hafta içerisinde enstitüye bildirir. Belirtilen sürede yapılmayan itirazlar enstitü tarafından işleme alınmaz.
			
MADDE 58- Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
			
				
								
							
																							
													
														|  | Harf Notu | Katsayı | 
												
												
											
												| Mükemmel | AA | 4.00 | 
							
											
												| Çok iyi üzeri | BA+ | 3.75 | 
											
											
												| Çok iyi | BA | 3.50 | 
											
												
												| İyi üzeri | BB+ | 3.25 | 
											
												| İyi | BB | 3.00 | 
											
												| Koşullu-geçer | CB+ | 2.75 | 
											
											
												| Koşullu-geçer | CB | 2.50 | 
											
											
												| Koşullu-geçer | CC+ | 2.25 | 
											
												| Koşullu-geçer | CC | 2.00 | 
											
											
												| Başarısız | FF | 0.00 | 
										
											
											
												| Vizesiz başarısız | VF | 0.00 | 
	
											
												
												
			MADDE 59- Ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenci ders alma süresi içinde aldığı dersleri tekrar alabilir. Tekrarlanan dersler için son alınan not geçerlidir.
 
 Staj
 Staj
		Bu programda staj bulunmamaktadır.
 Mezuniyet Koşulları
 Mezuniyet Koşulları
12 Kredi zorunlu, 12 kredi seçmeli ile Bilimsel Araştırma, Etik ve Seminer dersi ve yüksek lisans tezini tamamlamış olmak. 
 
  Kazanılan Derece ve Ünvan
 Kazanılan Derece ve Ünvan 
Derece : Tezli Yüksek Lisans    Ünvan :  -
 Program İstihdam Olanakları
   Program İstihdam Olanakları
			
		Program mezunları Kimya sektöründe üretim, ar-ge, planlama ve yönetim alanlarında görev alırlar. 
		
 Mezun Sayısı
  Mezun Sayısı 
 Mezun İstatistikleri
				
					
						| Yıl | Mezun Sayısı | 
| 2013 | 18 | 
| 2014 | 17 | 
| 2015 | 28 | 
| 2016 | 26 | 
| 2017 | 13 | 
| 2018 | 25 | 
| 2019 | 35 | 
| 2020 | 15 | 
| 2021 | 21 | 
| 2022 | 22 | 
| 2023 | 26 | 
| 2024 | 14 | 
  
 
 Program Çıktıları
 Program Çıktıları 
PÇ1 İleri Kimya Mühendisliği problemlerini matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini kullanarak tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
PÇ2 Alanına ilerleme/yenilik getiren bir sistemi ve/veya süreci analiz etme ve belirli gereksinimleri, ekonomi, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık, güvenlik, uygulanabilirlik ve sürdürülebilirlik boyutlarını göz önüne alarak tasarlama becerisi 
PÇ3 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama amacıyla kullanabilme becerisi 
PÇ4 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması yapabilme becerisi 
PÇ5 Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme becerisi 
PÇ6 Ulusal ve uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişimi en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kurabilme becerisi  
PÇ7 Ulusal ve uluslararası etkilerin bilincinde olarak, alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne ve gelişimine katkıda bulunabilme becerisi 
PÇ8 Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimsemiş olarak kendini sürekli geliştirme becerisi 
PÇ9 Çağdaş konuları izleme ve bu konuları ileri kimya mühendisliği uygulamalarında kullanabilme becerisi 
PÇ10 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde modern mühendislik yöntem/teknik ve araçlarını etkin bir şekilde kullanma becerisi 
PÇ11 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayıp, edindiği bilgileri bütünleştirerek disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme becerisi 
 
 Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
 Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Akademik Ağırlıklı Uyum Matrisi
| PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| BİLGİ (Kuramsal, Olgusal) | 
| 1-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4  PÇ5PÇ6 PÇ7  PÇ8PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| 2-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9  PÇ10PÇ11 | 
| 3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4  PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10  PÇ11 | 
| 4-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7  PÇ8 PÇ9PÇ10 PÇ11 | 
| BECERİLER (Bilişsel, Uygulamalı) | 
| 1-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
  PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10  PÇ11 | 
| 2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
  PÇ1PÇ2  PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8  PÇ9 PÇ10PÇ11 | 
| 3-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
 PÇ1  PÇ2 PÇ3PÇ4  PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8  PÇ9PÇ10 PÇ11 | 
| 4-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
 PÇ1 PÇ2  PÇ3PÇ4  PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 
| 1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3  PÇ4PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10  PÇ11 | 
| 2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4  PÇ5PÇ6 PÇ7  PÇ8PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| 3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4  PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10  PÇ11 | 
| 4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
  PÇ1 PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8  PÇ9 PÇ10PÇ11 | 
| 5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
 PÇ1  PÇ2PÇ3 PÇ4  PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8  PÇ9 PÇ10PÇ11 | 
| 6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
  PÇ1PÇ2  PÇ3PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| YETKİNLİKLER - Öğrenme Yetkinliği | 
| 1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7  PÇ8 PÇ9 PÇ10PÇ11 | 
| 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10  PÇ11 | 
| 3-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
  PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8  PÇ9 PÇ10PÇ11 | 
| 4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
 PÇ1  PÇ2PÇ3 PÇ4  PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| YETKİNLİKLER - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 
| 1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5  PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| 2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5  PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| 3-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
 PÇ1  PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6  PÇ7PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| 4-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7  PÇ8PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| 5-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4  PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10  PÇ11 | 
| 6-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
  PÇ1PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8  PÇ9 PÇ10PÇ11 | 
| 7-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9  PÇ10PÇ11 | 
| 8-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
 PÇ1  PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| YETKİNLİKLER - Alana Özgü Yetkinlik | 
| 1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
 PÇ1  PÇ2PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6  PÇ7PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
| 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4  PÇ5PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10  PÇ11 | 
| 3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10  PÇ11 | 
| 4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5  PÇ6PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 | 
 Program Koordinatörü
 Program Koordinatörü
			
 Anabilim Dalı Başkanı
 Anabilim Dalı Başkanı